Rynek Infrastruktury
Kierowcy jadący z Gdańska autostrada A1 na Śląsk będą mieli dzięki niej szansę skrócić podróż o blisko godzinę. Nie bez znaczenia jest także poprawa bezpieczeństwa w centrum Łodzi i zmniejszenie emisji spalin.
Nowy 40 kilometrowy odcinek trasy połączy węzeł Łódź – Północ ze starym odcinkiem autostrady A1 z Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego. Na budowanym odcinku pojawią się jeszcze cztery węzły, które pozwolą zjechać z tej trasy m.in. do Łodzi, Rzgowa, Pabianic i Brzezin.
Od południa będą to: węzeł Łódź – Południe na połączeniu z drogą ekspresowa S-8 (tędy będzie można zjechać do Rzgowa, Tuszyna i Pabianic), węzeł Romanów na przecięciu z drogą wojewódzką 714. Stąd dostaniemy się do Rzgowa i Tomaszowa Mazowieckiego.
Dalej znajdzie się węzeł Łódź – Wschód na drodze wojewódzkiej 713, skąd będzie można dojechać do dzielnicy Widzew, węzeł Brzeziny na połączeniu z droga krajową nr 72 skąd w przyszłości pojedziemy na Bałuty i w kierunku Brzezin. Zakończenie prac tego odcinka ma nastąpić pod koniec lata 2014 roku.
W ramach praz zostaną zlikwidowane wiadukty w Tuszynie. Wiadukty drogowe witają od niemal trzech dekad kierowców wjeżdżających od strony Łodzi na autostradę A1 w kierunku Piotrkowa. Wybudowane na potrzeby przyszłej autostrady A-1 do Gdańska nigdy nie zostały użyte.
Plany budowy trasy spaliły wówczas na panewce, a obiekty niszczały przez kilkadziesiąt lat. Gdy wrócił zamysł budowy trasy A1 w między Tuszynem, a Strykowem przebadano je ale okazało się, że niezabezpieczone przez lata są w tak złym stanie, że ewentualny remont byłby nieopłacalny. W ich miejscu staną więc nowe konstrukcje. Na razie kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami i nową organizacją ruchu na czas rozbiórki starych wiaduktów.